Thursday, December 24, 2009

ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီး

ကိုဦးေဆြ……။
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီး(အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ)ကဆရာ့ရဲ႕ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ႀကီးပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးကမအူပင္ၿမိဳ႕နားက ခေနာင္ေထာ္ရြာဇာတိပါ။ ဆရာ့အေမကလည္းခေနာင္ေထာ္ရြာမွာ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာေနခဲ့ဘူးပါတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္ၾကေတာ့လည္း ဆရာဒကာေတြပဲေပါ့။ဆရာတို႕မိသားစုရဲ႕ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အတက္အက်ေတြကို ဆရာေတာ္ၾကီးက အနီးကပ္သိရွိပါတယ္။ အနီးကပ္တပည့္ထားေလ့မရွိတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆရာ့ကိုေတာ့ တပည့္ရင္းအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။
မဂၤလာဗ်ဴဟာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီး သင္ၾကားပို႕ခ်ခဲ့တဲ့
''ပဋိကတ္သံုးပံုပေဒသာဆရာျဖစ္သင္တန္း''ခုနစ္ႏွစ္ေက်ာ္တက္ေရာက္ဆည္းပူးရျခင္း၊ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕သံဃမဟာနာယက ဒုတိယဥကၠဌအျဖစ္ေဟာမိန္႕ရမည့္မိန္႕ခြန္းေတြႏႈတ္တိုက္ခ်
ေပးတာ လိုက္ေရးေပးရျခင္း၊ ဆရာေတာ္ႀကီးျပဳစုေရးသားခဲ့တဲ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ထုတ္ေဝေနခဲ့ ေနရဆဲျဖစ္တဲ့''သုေတသနသ႐ုပ္ျပအဘိဓါန္'' စိစစ္ျဖည့္စြက္ရာမွာ အကူအညီေပးရျခင္း စတဲ့အလုပ္ေတြကို ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ လုပ္ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။
ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီး(အရွင္ဇနကၠာဘိ၀ံသ)ကိုေတာ့ ဆရာ႔ညီမ ေတြနဲ႔မိခင္ေဒၚက်င္ၿမိဳင္တိုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတြဆံုဖူးေျမာ္ရင္းႏွီးခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဝိပႆနာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းခဲ့ဖူးသလို ဆရာက က်ဴ႐ွင္ဆရာဆိုေတာ့ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ တူ တူမေတြကို ေက်ာင္းစာေတြ သင္ေပးခဲ့ရဖူးပါတယ္။
 ကိုဦးေဆြေရ၊
တစ္ေန႕ ဆရာဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးကို အေမတို႔ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ႀကီးထံ
မွာ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ၾကေၾကာင္း ၊ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ တပည့္ေတာ္တို႔ေတြ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္မိေတာ့ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးက သူနဲ႔ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔လဲ သိကြၽမ္းခင္မင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ဆ႒သံဃာယနာတင္စဥ္
မူလဝိေသာဓက၊ ပဋိဝိေသာဓက အဖြဲ႕မ်ားမွာ သာသနာ႔တာဝန္အတူတကြ ထမ္းေဆာင္ဖူးၾကေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ 'ေမာင္ျဖဴ မင္း၊ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ထံမွာဆက္ၿပီး ဆည္းကပ္ေခ်' လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ 'သင့္ရာအပ္ပို႕' ၾသဝါဒေပး သင္ေထာက္ကူပါဘဲ။ ဒီလိုနဲ႕ ဆရာ ခ်မ္းေျမ့ ေယာဂီျဖစ္လာ၊ ရာသက္ပန္အသင္းဝင္ျဖစ္လာၿပီး ခ်မ္းေျမ႕ရိပ္သာနဲ႔ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြမွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္
ပါဝင္ကူညီလာႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ Vedio, VCD, MP3,CD ေတြနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔တရားေတာ္ေတြ ထိန္းသိမ္းျပန္႔ပြားေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ေနရာေတြမွာပါ။ ဆရာ့အတြက္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားေယာဂီေတြကို ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္
ဘုရားဖူးပို႔ေဆာင္ရာမွာ အဂၤလိပ္စကားေျပာ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္အသံုးခ်သင္ယူႏိုင္ဖို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ၾသဝါဒေပး စီမံေပးၿပီး၊ ကြန္ပ်ဴတာေတြအသံုးျပဳခြင့္နဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာကြၽမ္းက်င္သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုသင္ယူ၊ ေဆြးေႏြးေလ့က်င့္ႏိုင္ခြင့္ပါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ပံ့ပိုးေပးခဲ့ပါတယ္။
ေနာင္အခါ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသိုလ္မွာ M.A နဲ႔ Ph.D.သင္တန္းသားေတြကို 'Multimedia လက္ေတြ႕အသံုးခ်သင္တန္း' ဆရာကျပန္လည္ပုိ႔ခ် ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြဟာ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕'လက္ေတြ႔ေလ့က်င့္' သင္ေထာက္ကူနဲ႔ 'အေကာင္းဆံုးသင္ေထာက္ကူ=ကြန္ပ်ဴတာ' အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႕ တစ္ေန႕မွာ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆ႒သံဃာယနာတင္ခဲ့ၾကစဥ္၊ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႕ကားတစ္စီးထဲျပန္ဘို႕ၾကံဳၾကပံု၊ ကားေပၚမွာေဘးခ်င္းကပ္ထိုင္ေတာ္မူေနၾကတံုးမွာ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးက''ဦးဇနကၠ လက္ျဖန္႕ပါဦး''ဆိုတာနဲ႕ လက္ႏွစ္ဘက္ျဖန္႔ျပေတာ့ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕လကၡဏာေတာ္ေတြကိုတစ္ခဏမွ်ၾကည့္ၿပီး''ဒီလိုလက္မ်ိဳးကႏိုင္ငံျခားသာသနာျပဳရမဲ့လက္မ်ိဳးဘဲ'' ဟုမိန္ေတာ္မူပံု ဆရာတို႕ကိုျပန္ေျပာျပပါတယ္။
ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီးကတိုတိုတုတ္တုတ္မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ေပမဲ့ ဆရာစိတ္ထဲမွာေတာ့ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕လကၡဏာပညာအစြမ္းနဲ႕သိုသိုသိပ္သိပ္ႏိုင္ပံုကိုအံ့ၾသခ်ီးက်ဴးခဲ့မိပါတယ္။ ေနာင္အခါမွာ ကမၻာ႔ဗုဒၶသာသနာျပဳဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္လာမဲ့
ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီးကိုလကၡဏာေလးခဏၾကည့္ယံုနဲ႕ႀကိဳႀကိဳတင္တင္မွန္မွန္ကန္ကန္ေဟာႏိုင္ပံုကိုေက်နပ္အားရမိပါတယ္။ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးဟာအျခားေသာပညာရပ္ေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အားက်ေအာင္ ဗဟုသုတျဖစ္ေအာင္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ဒါမွမဟုတ္ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ေတာ့ ဆရာ့ကိုေဟာမိန္႕ေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လကၡဏာပညာနဲ႕ပတ္သက္လို႕ကေတာ့
ဆရာေတာ္ႀကီးတတ္ကြၽမ္းေၾကာင္းတစ္စြန္းတစ္စေတာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးလြန္ေတာ္မူတဲ့အထိ ဆရာ မရိပ္မိခဲ့ပါဘူး။ လကၡဏာေဗဒင္နဲ႕ေလာကီအတတ္ပညာေတြအေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈအားႀကီးတဲ့ တပည့္တစ္ေယာက္ တဘက္စြန္းမလိုက္မိေအာင္ သိုသိုသိပ္သိပ္ေနေတာ္မူခဲ့တာပါ။
ကိုဦးေဆြေရ ၊
ဒါတြင္မက ''အတၱကဝစရ'' ''ၾကံဆ၍မသက္ဝင္ႏိုင္၊ ''ၾကံဆ၍သိႏိုင္ခဲသည္''ဆိုတဲ့မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္နဲ႕ဆိုင္တဲ့
ၾသဝါဒကိုလည္းဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးကဆရာ့ကိုအႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ သတိေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့အတြက္ေတာ့ အသက္ကေလးရလာေလ တန္ဘိုးတက္လာေလေလ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ''ၾသဝါဒ သင္ေထာက္ကူ''ပါဘဲ ကိုဦးေဆြ။
ေဟာ ေရးရင္းသားရင္း ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးေရာခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ႀကီးပါ ႀကိဳက္ခ်င္မွႀကိဳက္ေတာ္မူၾကမဲ့
ေအာက္ပါသင္ေထာက္ကူကဗ်ာေလးနဲ႔ ဆရာ့ေဆာင္းပါးကိုနိဂံုးခ်ဳပ္ခ်င္လာတယ္ ကိုဦးေဆြ။ (ဆရာေတာ္ၾကီးေတြအေၾကာင္းေရးရင္း မဆီမဆိုင္မွန္းသိေပမဲ့ မေက်နပ္လိို႔ဘဲဆိုပါေတာ့….။)
ကိုဦးေဆြအေနနဲ႔ ဆရာစံဇာဏီဘို နဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး မိုးဆမ္းပန္းရဲ႕ ဂႏၵၶာလရာဇ္ေဗဒင္စာမ်က္ႏွာေအာက္နားမွာ လစဥ္ေဖၚျပေပးရင္ေကာင္းေလ မလား?။ ဘာႏွစ္ဘြားဆိုတာသိခ်င္သူေတြ အလြယ္တကူသိႏိုင္၊ ၿပီးမွေဗဒင္ဆက္ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ေလ ။
# ၾကြက္ ႏွင့္ ႏြား က်ား၊ ယုန္ နဂါး ေျမြ။
# ျမင္း ဆိတ္ ေမ်ာက္ ၾကက္၊ ေခြး ဝက္ ႏွစ္ ေတြ။
# ၁၉ဝဝ အတြက္၊ ၾကြက္ႏွစ္ စေပ။
# ၁၂ ေပါင္း ေနာက္ေႏွာင္း၊ တိုးတြက္ေလ။
၁၉ဝဝ ၾကြက္ႏွစ္၊ ၁၉ဝ၁ ႏြား၊ ၁၉ဝ၂ က်ား စသည္။
၁၉၁၂ ၾကြက္ႏွစ္၊ ၁၉၁၃ ႏြား၊ ၁၉၁၄ က်ား စသည္။
ထို႕အတူ ၁၉၂၄၊ ၁၉၃၆၊ ၁၉၄၈၊ ၁၉၆ဝ၊ ၁၉၇၂၊ ၁၉၈၄၊ ၁၉၉၆၊ ၂ဝဝ၈ မ်ားသည္ ၾကြက္ႏွစ္မ်ားျဖစ္သည္။
၂၀၀၈ ၾကြက္ႏွစ္၊ ၂၀၀၉ ႏြား၊ ၂၀၁၀ က်ား၊ ……။
ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၀ က်ားႏွစ္။

ကိုယ္ႏႈတ္ယဥ္ေက်း၊ စိတ္ျဖဴေဖြး၊ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာရပါေစ။
လန္ေထာင္စပ္စုေလး
( ၂၀၀၄-၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေလာက္က မိုးဆမ္းပန္းဂ်ာနယ္မွာ ကိုဦးေဆြ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ လုပ္ေနတံုး ေရးေပးခဲ့ဘူးတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ပါ။ စီဒီ အေဟာင္းေတြ ျပန္ဖြင့္ၾကည့္ရင္းေတြ႔လို႔ အခု blog စာမ်က္ႏွာေပၚတင္လိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီတံုးက ဆရာစံဇာဏီဘို ကလဲ မိုးဆမ္းပန္းဂ်ာနယ္ ရဲ႕ ဂႏၵၶာလရာဇ္ေဗဒင္စာမ်က္ႏွာမွာ ၾကြက္ႏွစ္၊ ႏြားႏွစ္၊ က်ားႏွစ္ …စသည္ျဖင့္ အေဟာေတြေရးေနခ်ိန္ပါ။ ၾကြက္ႏွစ္၊ ႏြားႏွစ္၊ က်ားႏွစ္ ဖြားေတြ ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္နဲ႔ ေဟာေနေပမဲ့ ဘယ္ႏွစ္ဘြားက ၾကြက္ႏွစ္၊ ဘယ္ႏွစ္ဘြားက ႏြားႏွစ္၊ ဘယ္ႏွစ္ဘြားက က်ားႏွစ္… စသည္ျဖင့္ ေဖၚျပမေပးဘဲ ဇြတ္ေဟာေနတာ မေက်နပ္တာနဲ႕တကယ္ေဗဒင္လကၡဏာကၽြမ္းက်င္ၾကတဲ့ဆရာေတာ္ၾကီးေတြရဲ႕သိုသိုသိပ္သိပ္ေနေတာ္မူၾကပံုကိုတစြန္းတစေဖၚျပလိုလို႔ ေရးလိုက္တာျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။)

No comments: